AlternaTickers - Cool, free Web tickers

perjantai 22. lokakuuta 2010

Perillä Bangkokissa

Vihdoinkin päästiin reissun päälle. Lennettiin siis eilen Bangkokiin Amsterdamin kautta. Ilman sydämentykytyksiä ei tästäkään lentomatkasta selvitty. Alkumatka Amsterdamiin sujui melko mukavasti, mutta 15 minuuttia ennen laskeutumista alko tapahtua. Antti huomasi lentokoneen näyttöjärjestelmästä, että kone kääntyi yhtäkkiä takaisin Helsinkiä kohti. Siinä porukka sitten rupesi pohtimaan mitä kummaa oli tapahtumassa. Onneksi kerkesin saamaan vain pienen hien pintaa, sillä melko pian kapteeni sitten kuulutti, että Schipholiin ei voi laskeutua ukkosmyrskyn takia ja polttoaine ei riitä pörräämiseen, joten olivat ohjaamossa lyöneet viisaat päänsä yhteen ja päättäneet viedä meidät tutustumaan Rotterdamiin! Oi mahtavutta! Siellä en olekaan vielä päässyt käymään. Ilmoittivat vielä, että Rotterdamista saataisiin bussikyyti Amsterdamiin ja tuo matka kestäisi tunnin verran. No ei hätää! Meillä oli muutenkin tiukka vaihto ja oli rinkkoihin läntätty nuo nopean vaihdon punaiset tarratkin. Kai sitä nyt yhden Rotterdamin reissun kerkeisi vielä tehä. Koneessa alkoi tunnelma kiristyä ku lähes jokainen jamppa oli suunnitellut poistuvansa Amsterdamista muutaman tunnin sisällä. Ympärillä alkoi syntyä jo perheriitojakin ku eräs nuorukainen syytti parempaa puoliskoaan siitä, että tämä naisihminen ei ollut suostunut ottamaan suoraa lentoa ja tässä sitä nyt sitten oltiin. Kun oltiin hetken aikaa matkattu kohti Rotterdamia, ilmoitti kapteeni, että Amsterdamiin olikin alettu päästää taas porukkaa ja me saimme luvan tulla! Ehkä me kuitenkin kerittäisiin!

Laskeutumisen jälkeen juostiin sitten C-terminaalista F-terminaliin ja kerittiin Bangkokin koneeseen. Turvatarkastuksen tyypit nauroivat meille kun naamat punaisina ja henkeä haukkoen tulimme portille. Kyselivät vaan et oliko meille mahdollisesti tullu vähän kiire. HEH HEH! Kone Bangkokiin lähti onneksi vain puoli tuntia aikataulusta jäljestä. Ihme kyllä tämä pitkä lento sujui täydellisesti. Olin ihan lumoutunut lentokoneen viihpaketista. Ei kerinnyt lentopelkoakaan pohtia kun yritti tehä ennätystä tetriksessä.

Päädyimme Bangkokissa Bella Bella Riverview -guest houseen. Bella Bella sijaitsee (aivan kuten nimestä voi päätellä) lähellä Chao Phraya -jokea. Alue on mukavan rauhallista, sillä tässä asuu paljon paikallisia. Hinta ei ole paha, sillä 2-hengen huone omalla suihkulla ja veskillä kustantaa 300 bahtia/yö. Eilen illalla ei kovinkaan ihmeellistä tullu tehtyä. Käytiin kana-riisi -illallisella, joka maksoi 30 bahtia/annos.

Aamulla nautimme aamupalan läheisessä puistossa, jossa vanha mamma paistoi meille herkulliset omeletit. Aamupalan jälkeen suunnattiin sitten sulattelemaan ruokaa  Lumphini -puistoon, jonne pääsi täältä meidän nurkilta suoraan paikallisbussilla. Puisto oli hieno. Törmättiin siellä mukaviin otuksiin (kuva alla), joista tuli otettua melkoinen määrä kuvia.

Puistossa oli jopa kuntosali! Saimme hoidettua myös jalkapohjien akupunktiopisteitä, kuten kuvista voi nähdä.

Kävelyretken jälkeen ajelimme skytrainilla MBK-ostoskeskukseen, josta ostimme nettiliittymän. Tikku maksoi 1200 bahtia ja päälle tuli 50 tuntia surffailuaikaa. Uusi kortti kuulemma maksaa 170 bahtia ja niitä saa ostettua sitten 7-Eleveneistä. On tää kyllä melkosen kätevää ku on oma läppäri mukana, että onneks tuli otettua (nyt ku sanon näin ni eiköhän voro tän kohta vie ja sit ei ollakaan enää tyytyväisiä).

Illalla löysimme kävelyreissulla buffetin, jossa sai syödä 59 bahtilla niin paljon hyvää ruokaa ku jaksoi. Hintaan kuului myös vesi ja kolmea erlaista mehua. Antti lähti santsikierrokselle ja silloin buffettia pitävä nainen tuli kysymään multa miks mä en hae ruokaa lisää. Sanoin että oli niin paljon kaikkea ihanaa, että ekalla kierroksella lautanen tuli jo ihan täyteen. Nainen oli tyytyväinen vastaukseeni ja kuulustelu päättyi :D

Meidän piti suunnata seuravaksi Ayatthayaan, mutta saapi nähä kannattaako sinne mennä. Olemme kuulleet paikallisilta ja nähneet pari lehtikuvaa tulvista. Ayatthayassa on ilmeisesti vatsaan asti vettä. Tällaisia tulvia ei kuulemamme mukaan ole ollut useampaan vuosikymmeneen. Rankkasateiden ja tämän myötä myös tulvien odotellaan saapuvan myös Bangkokiin viikon kuluessa. Jos näin käy, kannattaa meidän varmaankin vaihtaa majapaikkaa pois tästä joen vierestä :D

Kai sitä täytyy tästä suunnistaa nukkumaan, että aamulla jaksaa taas lähteä kylille ihmettelemään. Muistakeehan te kaikki siellä Suomessa jumittavat pukea pipot ja villasukat, jotta ette palellu. On kuulemma ollu kylmää ja kovin tuulista ilmaa sielläpäin. Mä meen laittamaan vähän kovemmalle tota tuuletinta, etten ihan sula tänne sänkyyn. Öitä!