AlternaTickers - Cool, free Web tickers

maanantai 23. elokuuta 2010

Rokotukset/lääkkeet

A-hepatiitti -rokotus on tullu otettua jo aiemmin, joten nyt tuli sitten täydennettyä viruspuolustusta tolla B:llä. Malarialääkitys täytyypi kai sit ostaa vasta paikan päältä jos pahimmille alueille tulee mentyä. Lekuri kirjotti reseptiin ton Lariam-kuurin mut kuuri jäi apteekkiin. Apteekintäti kyseli et otetaanko toi malarialääke ku käytiin hakemassa ne hepatiittirokotteet, mut poikakaveri vastas ettei niitä viitti ruveta syömään ku niistä voi tulla niitä kaikkia kivoja sivuvaikutuksia. Tädin vastaus: "Mut siit malariasta tulee paljon pahempi olo". Aijaa! Ihan ku mä en sitä tietäis ku mähän tavallaan sain viime kesänä malarian -luulotautina!

Tästä päästäänkin toiseen mukavaan tarinaan koskien näitä mun henkisiä ongelmia! Oltiin viime kesänä 4 vko lomailemassa Thaimaa-Laos-Kambodza -akselilla ja malarialääkkeet jäi taas apteekkiin. Sairastuin siis malariaan ku kuuntelin 2 päivää slow boatissa ku porukka vertaili mitä malarialääkettä kukin söi! Oltiin siis matkalla Mekong-jokea pitkin Chiang Kongista Luang Prabangiin. Eikä tainnu mun oloa helpottaa sekään, että joku paikallinen nainen nostettiin ihan horkkaisena botskin kyytiin.

Vaikka mä oon kovasti saanu kuulla kuittailua tosta mun malariasta niin puolustuksena täytyy sanoa et olin mä ihan oikeestikin kipeä! Ku tultiin kotiin niin mulla todettiin keuhkokuume. Eli ne hullun paperit jäi taaskin saamatta, JES!

2 kommenttia:

  1. Vieläkös sulla itsellä oma blogi seurannassa kysyjien varalta? :) No kysynpä nyt varalta et mitkä kaikki rokotteet teillä oli reissullanne?
    Ajattelin vain et mitäjo ennestään jos olette jokin aika sit reissanneet myös. Mulla joulukuussa edessä 4-5kk aasia/indonesia akselilla :D

    VastaaPoista
  2. No tuleehan täällä tosiaan joskus vielä käytyä :)
    Meillä ei itseasiassa ollut mitään muuta rokotusta ku A- ja B-hepatiitti. Jotkuhan ottaa kaikki maholliset, mutta me sit kuitenki päätettiin olla ottamatta. Terkkarissa meille suositeltiin ottamaan Indonesiaa varten rabiesrokote, mutta siinä vaiheessa sen ottaminen oli jo myöhästä ku reissu oli niin lähellä. Me pärjättiin hyvin ihan näin, mutta ei kai se ikinä oo huono asia ottaa varman päälle.

    Ai että oon sulle kade! Ois niin ihana päästä taas reissuun ku syksyä kohden mennään! Mikäs on reittisuunnitelma?

    VastaaPoista